Wypadające zapłony, słabe sprężanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • stan25
    Classic
    • 2012
    • 8

    Wypadające zapłony, słabe sprężanie

    Zamieszczone przez leszekmw
    rozrząd , opony , ubezpieczenie itd..nazbiera się ..
    to może zatankowanie do pełna tez liczyć bo kupiliśmy auto z pustym bakiem...
    mało kto kupując auto nie wymienia rozrządu (no chyba ze z mega pewnego źródła)
    co do opon masz faktycznie racje. auto stoi teraz na 17 z zimowymi oponami, plan jest taki żeby wyjeździć je do końca i ocenić czy jazda na 17 będzie wystarczająco komfortowa... jeżeli nie ida pod młotek a wrzucone będą 16.
    na następna zimę 15 na stali
  • Art221
    Drive
    • 2011
    • 64

    #2
    Wypadające zapłony, słabe sprężanie

    Silnik 55000 przebiegu, auto 3.5 roku. Objawy to wypadanie zapłonów na wolnych obrotach, kilka razy kontrolki emisji spalin i EPC, które same gasną i stwierdzone w serwisie słabe sprężanie na jednym z cylindrów. W czasie jazdy ok. Silnik do rozbiórki, koszt w serwisie min 3000 pln, może być więcej ale szczegóły oczywiście jak się rozbierze silnik, SAP może się dorzuci a może nie. Moje pytanie : co z tym robić ? Zostawić w serwisie i niech decydują (list o SAP sami zaproponowali ale po rozebraniu silnika), koszt niewiadomy ale na pewno duży. Czy może lepiej olać SAP i jechać do niezależnego mechanika, może to być jednak wina elektroniki, a nie rozwalonego czegoś w silniku po rekordowo dużym przebiegu 55000 ?

    Komentarz

    • Rosomak
      L&K
      • 2011
      • 1365
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez Art221
      i stwierdzone w serwisie słabe sprężanie na jednym z cylindrów
      to już nie ma nic wspólnego z elektroniką...
      Ciekawe czy była robiona próba olejowa*, co by dało odpowiedź o przyczynie słabego sprężania.
      Jakieś objawy, typu większego niż "normalne" zużywanie płynów eksploatacyjnych (olej, płyn chłodzący)?

      [ Dodano: Nie 30 Lis, 14 00:57 ]
      Zamieszczone przez Art221
      kilka razy kontrolki emisji spalin i EPC, które same gasną
      system zapamiętał kody błędów, co pokazały?

      *Do wykonania próby olejowej potrzebna będzie strzykawka wypełniona ok. 5-10 cm3 oleju silnikowego. Jej zawartość należy wstrzyknąć do cylindra przez otwór świecy i ponownie wykonać pomiar ciśnienia sprężania. Przed pomiarem należy zasłonić otwór świecy i wykonać kilkukrotnie obrót wałem napędowym. Uzyskane wyniki ciśnienia sprężania należy porównać z pierwszymi pomiarami (wykonanymi bez dolewki oleju).

      - Jeśli wyniki obu pomiarów są identyczne to świadczy to o nieszczelności zaworów i ich gniazd (wytarte przylgnie zaworowe);
      - Jeśli w drugim pomiarze wyniki uległ wyraźnemu wzrostowi to sugeruje on nieszczelność tłoków, pierścieni tłokowych i gładzi cylindra (dolany olej uszczelnił bowiem tłok w cylindrze);
      - Jeśli w drugim pomiarze zanotowano tylko nieznaczny wzrost ciśnienia to świadczy to o nieszczelności zarówno zaworów i ich gniazd jak i tłoka. Może też być to sygnał sugerujący problemy ze szczelnością uszczelki pod głowicą silnika (albo występować będą przedmuchy do układu chłodzenia, albo między cylindrami)
      Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
      http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
      Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

      Komentarz

      • Art221
        Drive
        • 2011
        • 64

        #4
        Co się okazało ... zniszczone uszczelniacz zaworów na 3 cylindrze. Oprócz tego powinien powinien być zrobiony szlif cylindrów, prowadnice tłoka, łańcuch rozrządu ma lekki luz i wraz z napinaczem też powinno się wymienić. Koszt 4000,-, SAP nie chce się dołożyć. Powiedziałem że się odwołam sądownie i serwis jeszcze próbuje coś załatwić. Biorąc pod uwagę przebieg i koszt naprawy - pierwsza i ostatnia skoda i chyba ostatnie europejskie auto.

        Komentarz

        Pracuję...